Tampodruk to technika druku polegająca na nakładaniu farby drukarskiej za pomocą stempla zwanego tamponem. Farba pobierana jest z metalowej lub polimerowej matrycy z wytrawionym wzorem. Za pomocą tamponu o odpowiednim kształcie wykonywany jest nadruk na różnego rodzaju powierzchniach.
Zalety tampodruku:
- Precyzja - metoda ta sprawdza się znakomicie podczas wykonywania nadruków na małych gadżetach typu brelok, długopis, pendrive. Zapewnia wówczas dużą dokładność nawet przy drobnych elementach.
- Szerokie zastosowanie - tampodruk może być używany na każdym materiale (plastik, metal, szkło, drewno), a ponadto na każdej powierzchni, w tym nierównej i niezbyt regularnej.
- Cena - tampodruk to najtańsza metoda znakowania artykułów reklamowych. Pozwala znacząco obniżyć koszty promocji firmy.
Sitodruk jest techniką graficzną, dzięki której można wykonywać wielokolorowe nadruki na różnorodnych powierzchniach, między innymi na: tkaninach, papierze, plastiku. Farba rozprowadzana jest na całej powierzchni matrycy. Za pomocą przesuwającego się po niej rakla jest przeciskana przez wolne oczka siatki bezpośrednio na podłoże drukowe – tak powstaje obraz. Do druku używamy głównie farb wodnych i rozpuszczalnikowych.
Zalety sitodruku:
- Nasycenie barw - w przeciwieństwie do innych technik druku seryjnego sito wyróżnia się bardzo wyrazistymi i nasyconymi kolorami.
- Trwałość nadruku - nadruki takimi farbami na odzieży gwarantują trwałość podczas używania i wielokrotnego prania.
- Szerokie zastosowanie - metoda sitodruku pozwala nam nanosić wzory na wielu rodzajach artykułów np.: na odzieży, torbach, parasolach, czapkach.
Termotransfer jest techniką pozwalającą na wierne i trwałe odwzorowanie wielokolorowych nadruków na tkaninach poprzez wgrzanie w materiał wcześniej przygotowanego projektu. Logotyp, który wcześniej został umieszczony na specjalnym papierze termotransferowym, przenoszony jest na materiał przy użyciu prasy termicznej w bardzo wysokiej temperaturze.
Zalety termotransferu:
- wysoka jakość nadruku - półautomatyczny druk na materiale transferowym pozwala na osiągnięcie idealnego efektu, nawet przy najbardziej skomplikowanych projektach. Nadruk wykonany tą techniką posiada dużą ostrość małych elementów, cienkich linii i drobnego tekstu. Obraz odznacza się wysoką wiernością kolorów.
Grawerowanie to jedna z najstarszych metod znakowania. Obecnie, dzięki sterowanej komputerowo wiązce laserowej, grawer laserowy umożliwia niezwykle precyzyjne usunięcie wierzchniej warstwy znakowanego przedmiotu. Dysponujemy laserami typu YAG i CO2.
Zalety grawerowania laserowego:
- Trwałość - grawerowanie laserowe to jedna z najtrwalszych metod znakowania. Logotyp naniesiony tą techniką nie ściera się, ponieważ jest on delikatnie wklęsły.
- Szybkość znakowania - technika ta pozwala na znakowanie nawet bardzo dużych ilości artykułów w krótkim czasie. Jest to możliwie dzięki stosunkowo łatwemu etapowi przygotowania maszyn do pracy, a także samemu grawerowaniu sterowanemu komputerowo.
- Uniwersalność - grawerowanie laserowe można wykonywać w metalu, drewnie, szkle, skórze, kartonie i tworzywach sztucznych.
Haft komputerowy to bardzo trwała forma zdobienia, nadająca odzieży niepowtarzalny wygląd.
Zalety haftu:
- Precyzja i powtarzalność - dzięki komputerowi, który steruje procesem haftowania, przeszycia są wykonywane bardzo precyzyjnie. Dlatego też mamy możliwość dokładnego odtwarzania tego samego wzoru.
- Trwałość - haft komputerowy to niezwykle trwały sposób znakowania. Jest on odporny na uszkodzenia mechaniczne, można go bez obaw prać i prasować.
- Wierność kolorów i kształtów - możemy realizować zamówienia na hafty do 12 kolorów. Dzięki haftowi w technice 3D można uzyskać bardzo efektowne, wypukłe logotypy.
- Jakość - do wykonywania haftów używamy tylko najlepszej jakości nici niemieckiej firmy Madeira.
- Szerokie zastosowanie - za pomocą haftu komputerowego można znakować wiele rodzajów upominków reklamowych, m.in. czapki, koszulki, koce, ręczniki, plecaki, torby i wiele innych.
Druk cyfrowy UV - to bezdotykowa metoda znakowania, która polega na bezpośrednim drukowaniu obrazu z pamięci komputera na powierzchnię produktu - dzięki temu jakość wykonania jest niemal fotograficzna. Następnie tusz, którym wykonany był nadruk jest utwardzany pod wpływem światła UV, co uodparnia go na wodę, wilgoć czy promienie słoneczne.
Zalety druku cyfrowego UV:
- Pełna gama kolorystyczna - nadruki full color
- Zmniejszenie kosztów nadruku nawet przy niewielkim nakładzie
- Skrócenie całego procesu produkcyjnego
- Personalizacja nadruku - wykorzystanie komputera przy wykonywaniu znakowania daje duże możliwości w kwestii projektu nadruku
- Jakość druku - nadruk, który powstaje dzięki tej metodzie dobrze przylega na dowolnym podłożu typu: blacha lakierowana, drewno czy tworzywa sztuczne
- Trwałość - odporność na czynniki zewnętrzne, nie wymaga suszenia, zaraz po wykonaniu nadruku produkty mogą być poddawane dalszej obróbce
Doming - polega na naniesieniu żywicy epoksydowej na folie samoprzylepne, co pozwala na uzyskanie efektu 3 D na naklejce, którą następnie nanosimy na znakowany produkt, np. brelok, pendrive. Efekt końcowy jest bardzo estetyczny i efektowny.
Kalka ceramiczna - znakowanie za jej pomocą polega na nałożeniu specjalnego papieru, na którym znajdują się obrazy (np. logotypy, napisy) na powierzchnię ceramicznego przedmiotu (np. kubka). Następnie zostaje ona wypalona w temperaturze 800°C, dzięki czemu otrzymany produkt cechuje wysoka jakość wykonania oraz trwałość.
Zalety kalki ceramicznej:
- Nadruki wielokolorowe -technika nadruku za pomocą kalki ceramicznej pozwala na wykonywanie nadruków wielokolorowych o bardzo dobrej jakości i czystości krawędzi, kolory są dobierane według wzornika Pantone.
- Trwałość - technologia znakowania kalką ceramiczną charakteryzują się niezwykłą trwałością oraz odpornością na ścieranie, dlatego przedmioty oznakowane tą techniką są odporne również na mycie w zmywarkach.
- Forma - nowoczesny design ceramiki, idealnie komponujący się z wysokiej jakości nadrukiem, gwarantuje zaspokojenie potrzeb estetycznych nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Tłoczenie - znakowanie polegające na przeniesieniu wybranego wzoru z matrycy na produkt przy udziale dużego ciśnienia i wysokiej temperatury. Tłoczenie wykonywane jest zazwyczaj na wszelkiego rodzaju materiałach skórzanych, bądź skóropodobnych, a także tekturze i tworzywach. Tłoczenie można wykonać na sucho - odbijając jedynie samą matrycę w materiale, bądź za pomocą folii tzw. "color stamping" - najczęściej w kolorze złotym lub srebrnym.